30% výprodej na vybrané výškově nastavitelné stoly a ergonomické židle | Prodlužujeme pouze do 23. června nebo do vyprodání zásob

Jak využít zvedací stoly k prevenci a zmírnění bolesti zad

 

Bolest zad je jedním z nejčastějších zdravotních problémů, se kterými se moderní člověk potýká. Dlouhé hodiny strávené sezením u počítače, špatné držení těla a nedostatek pohybu jsou jen některé z hlavních příčin. Jedním z efektivních způsobů, jak předcházet bolesti zad nebo ji zmírnit, je používání zvedacích stolů. Výškově nastavitelné stoly umožňují snadnou změnu pracovní polohy mezi sezením a stáním, což má řadu pozitivních vlivů na zdraví.

Změna pracovní polohy

Jedním z nejdůležitějších aspektů prevence bolesti zad je pravidelná změna pracovní polohy. Dlouhodobé sezení může způsobit napětí a bolesti v oblasti bederní páteře. Zvedací stoly umožňují uživatelům snadno přecházet mezi sezením a stáním, což pomáhá snižovat tlak na páteř a podporuje lepší cirkulaci krve. Studie publikovaná v Journal of Environmental and Occupational Medicine zjistila, že pracovníci, kteří používají zvedací stoly, pociťují méně bolesti zad než ti, kteří sedí celý den .

Zlepšení držení těla

Když pracujeme vsedě, máme tendenci se hrbit nebo sedět v nepřirozených pozicích. To může vést k napětí svalů a bolesti zad. Používání zvedacího stolu podporuje přirozené držení těla, protože ve stoje je jednodušší udržet páteř v přirozené poloze. Pravidelné stání také posiluje svaly, které podporují páteř, což přispívá k celkovému zlepšení držení těla. Studie provedená Centers for Disease Control and Prevention (CDC) zjistila, že používání zvedacích stolů vedlo ke zlepšení držení těla a snížení bolesti zad o 54% u účastníků studie.

Snížení rizika chronických bolestí

Dlouhodobé sezení je spojováno s vyšším rizikem vzniku chronických bolestí zad. Zvedací stoly mohou toto riziko snížit tím, že uživatelům umožní pravidelně střídat pozice a být fyzicky aktivní i během kancelářské práce. Aktivně trávený čas za pracovním stolem může pomoci předcházet ztuhlosti svalů a kloubů a snížit riziko vzniku degenerativních změn v páteři. Výzkum z Harvard Medical School ukazuje, že střídání mezi sezením a stáním může snížit riziko rozvoje chronické bolesti zad.

Zvýšení produktivity a pohody

Používání zvedacích stolů má nejen fyzické výhody, ale také pozitivní vliv na psychiku a produktivitu. Střídání pozic během práce může zvýšit energii, snížit únavu a zlepšit koncentraci. Pocit větší kontroly nad vlastním pracovním prostředím může také zvýšit celkovou pohodu a spokojenost s prací. Studie provedená společností Texas A&M University zjistila, že pracovníci využívající zvedací stoly byli o 46% produktivnější než ti, kteří celý den seděli .

Ergonomické nastavení

Zvedací stoly umožňují snadné nastavení pracovní plochy do optimální výšky, což je klíčové pro správné ergonomické uspořádání. Monitor by měl být ve výšce očí, klávesnice by měla být ve výšce loktů a nohy by měly být pohodlně opřené o zem nebo opěrku. Takové nastavení minimalizuje napětí v krku, ramenou a zádech.

Závěr

Zvedací stoly jsou účinným nástrojem v boji proti bolesti zad. Jejich pravidelné používání umožňuje uživatelům střídat pracovní polohy, zlepšovat držení těla a snižovat riziko vzniku chronických bolestí. Kromě toho mohou zvyšovat produktivitu a celkovou pohodu. Investice do kvalitního zvedacího stolu se tak může dlouhodobě vyplatit nejen z hlediska zdraví, ale i pracovní výkonnosti a spokojenosti.

Zdroje

  • Journal of Environmental and Occupational Medicine
  • Centers for Disease Control and Prevention (CDC) - zdroj
  • Harvard Medical School - zdroj 
  • Texas A&M University - zdroj
500 Kč na nákup